Friday, September 21, 2007

Tilt.


Gouache on Photocopy. Copyright Dreamworks.

8 comments:

hans bacher said...

the dark atmosphere would be perfect for another film. I never liked the horse stuff anyway. it could be a more scary subject. all your town sketches bring back some memories of nome and the gold dredge,
remember? and the gold dredge got cut out 90% as well...

Luc Desmarchelier said...

Hi Hans,
The gold dredge... I remember some beautiful and obsessively detailed layouts by Roy Naisbitt for the interior of that set. Good times.
Cheers.
Luc

patrick mate said...

Cette sequence etait pour moi la meilleur de toute,l'ame du film.Domage.J'adore le style gouache sur photocopies,kadir avait aussi produit de superbes illustrations avec la meme technique.
Encore merci et bravo Luc

Luc Desmarchelier said...

Salut Patrick,
Merci de la visite. Je suis bien d'accord, cette sequence etait de loin plus dramatique que celle qui l'a remplace dans le film. Et puis la metaphore resonnait plus juste. Dommage comme tu dis.
Kadir, en effet, avait cree de tres belles images sur photocopie, avec cette difference que, lui, travaillait a l'huile.
Cheers.

Thierry Martin said...

je suis souflé, voilà c'est tout.
bravo

Luc Desmarchelier said...

Merci Thierry.

Michael said...

Luc, this is sublime work.
Negotiate the rights to produce prints from this one!

By the way, Stephen Hanson just appeared over the blogging horizon. See my site for details. :)

Luc Desmarchelier said...

Hi Mike,
Thank you for the high praise.
I've also been in touch with Steve.
Cheers.